Beeldend Autisme

Inhoudsopgave

- Voorwoord

- Inleiding + Deelvragen


Hoofdstuk 1
De onderwijsbehoeften van leerlingen met autisme ten aanzien van het vak Beeldende Vorming (BV).

1.1 Wat is autisme?

1.2 De verklaringsmodellen

1.2.1 Theory of Mind
1.2.2 Centrale coherentie
1.2.3 Executieve functies
1.2.4 Mental Age Spectrum within 1 Person (MAS1P)

1.3 Fantasierijk en kunstzinnig 

1.4 Leerlingen met autisme en de lessen BV:
Ervaringen verklaard en onderwijsbehoeften geformuleerd.

 

Hoofdstuk 2
Wat kan de BV docent doen om haar lessen zo te organiseren en haar lokaal zo in te richten dat ze aansluiten bij de onderwijsbehoeften van de leerling met autisme?

2.1 Observatie lessen en koppeling theorie

2.2 Analyse lokalen en koppeling theorie 

2.3 Een kijkje in de keuken: meekijken op een VO-school voor leerlingen met autisme.     
       2.3.1 Kan het reguliere onderwijs leren van het speciaal onderwijs?

2.4 Alle onderwijsbehoeften samengevat

2.5 Tips voor gespreksvoering

2.6 Les adviezen 

2.7 De weg vinden in het BV lokaal

Maak jouw eigen website met JouwWeb

© 2022 - 2025 Autsime en BeeldendeVorming
Powered by JouwWeb
Beeldend Autisme
  • Beeldend Autisme
  • Inhoudsopgave
  • Voorwoord
  • Inleiding + Deelvragen
  • --------------------------
  • Hoofdstuk 1
  • - Wat is autisme?
  • - Verklaringsmodellen
    • 1.2.1 Theory of Mind
    • 1.2.2 Centrale coherentie
    • 1.2.3 Executieve Functies
    • 1.2.4 Mental Age Spectrum within 1 Person (MAS1P)
  • - Fantasierijk en kunstzinnig
  • - Leerlingen met autisme en de lessen BV
  • --------------------------
  • Hoofdstuk 2
  • - Observatie lessen
  • - Analyse lokalen
  • - Kijkje in de keuken
    • Kan het reguliere onderwijs leren van het speciaal onderwijs?
  • - Onderwijsbehoeften
  • - Gespreksvoering
  • - Les adviezen
  • - Het BV lokaal
  • --------------------------
  • Contact