Hoofdstuk 2


Wat kan de BV docent doen om haar lessen zo te organiseren en haar lokaal zo in te richten dat ze aansluiten bij de onderwijsbehoeften van de leerling met autisme?

Door in gesprek te gaan met verschillende leerlingen met ASS zijn er een aantal onderwijsbehoeften geformuleerd in hoofdstuk 1.4. Na lesobservaties en lokaal analyses zijn er aan de hand van de theorieën nog een aantal onderwijsbehoeften geformuleerd. In hoofdstuk 2.4 zijn alle onderwijsbehoeften bij elkaar gevoegd. 

 

2.1 Observatie lessen en koppeling theorie

2.2 Analyse lokalen en koppeling theorie

2.3 Een kijkje in de keuken: meekijken op een VO-school voor leerlingen met ASS.   
       2.3.1 Kan het reguliere onderwijs leren van het speciaal onderwijs?

2.4 Alle onderwijsbehoeften samengevat

2.5 Tips voor gespreksvoering

2.6 Les adviezen 

2.7 De weg vinden in het BV lokaal