Beeldend Autisme

Hoofdstuk 1


De onderwijsbehoeften van leerlingen met autisme ten aanzien van het vak Beeldende Vorming (BV).

1.1 Wat is autisme?

1.2 De verklaringsmodellen

1.2.1 Theory of Mind
1.2.2 Centrale Coherentie
1.2.3 Executieve Functies
1.2.4 Mental Age Spectrum within 1 Person (MAS1P)

1.3 Fantasierijk en kunstzinnig 

1.4 Leerlingen met autisme en de lessen BV:
Ervaringen verklaard en onderwijsbehoeften geformuleerd.

 

Maak jouw eigen website met JouwWeb

© 2022 - 2025 Autsime en BeeldendeVorming
Powered by JouwWeb
Beeldend Autisme
  • Beeldend Autisme
  • Inhoudsopgave
  • Voorwoord
  • Inleiding + Deelvragen
  • --------------------------
  • Hoofdstuk 1
  • - Wat is autisme?
  • - Verklaringsmodellen
    • 1.2.1 Theory of Mind
    • 1.2.2 Centrale coherentie
    • 1.2.3 Executieve Functies
    • 1.2.4 Mental Age Spectrum within 1 Person (MAS1P)
  • - Fantasierijk en kunstzinnig
  • - Leerlingen met autisme en de lessen BV
  • --------------------------
  • Hoofdstuk 2
  • - Observatie lessen
  • - Analyse lokalen
  • - Kijkje in de keuken
    • Kan het reguliere onderwijs leren van het speciaal onderwijs?
  • - Onderwijsbehoeften
  • - Gespreksvoering
  • - Les adviezen
  • - Het BV lokaal
  • --------------------------
  • Contact